» Senaryolara müdahale ettiğiniz olur mu?
Tabii ki müdahale ediyorum. Sonuçta işin en önemli kısmı senaryo. Detaylardan çok genel çatısı ve mantığıyla ilgili konularda müdahale ederim.
» Size göre senarist karar mekanizmasında olmalı mı?
Kesinlikle olmalı. Fakat çoğu zaman senarist yazdığı senaryoyla duygusal bir bağ kuruyor. Biz ise yapımcı olarak daha objektif ve daha dışardan bakabiliyoruz. Sonuçta televizyonlara dizi yapmak ticari bir faaliyet. Satmazsa işi devam ettiremeyiz. Bu nedenle son söz yapımcınındır.
» Siz de diğer yapımcılar gibi sektörde senarist sıkıntısı olduğunu düşünenlerden misiniz?
Hayır. Sektörde senarist sıkıntısı yok, kalifiye senarist sıkıntısı var. Ancak şunu söyleyebilirim, dört beş yıl öncesine göre daha iyi.
» Bir yapımcı olarak birlikte çalıştığınız senaristinizde hangi özelliklerin olmasını tercih edersiniz.
Öncelikle disiplin. Senaristlerin çoğu evinde çalışıyor. Zaman konusunda prensipli olmaları ve söz verdiği zamanda iyi bir senaryo yazıp teslim etmeleri gerekiyor.
» İyi yazması gerekiyor derken....
İnandırıcı, samimi ve akıcı senaryolar üretmesi gerekiyor.
» Yapımcıların özgün öykülere çok sıcak bakmadığı söyleniyor. Sürekli denenmiş hikayeleri tercih ettikleri, para kazanmış dizileri uyarlayarak yeniden yeniden çekmek istedikleri söyleniyor. Ne dersiniz? Diziler için diyorsanız yapımcılardan çok kanal yöneticilerinin özgün farklı öykülere sıcak bakmaları önemli. Neticede yapımcılar için arz talep durumu. Tabii reyting kri-
terleri denen bir gerçekte var. Ben yeni jenerasyon genç bir yapımcı olarak denenmemiş işleri tercih etmeye çalışıyorum.